گروه صنعتی رنگین فلز کرمان

Rangin Felez Industrial Group

تلفن ضروری :  09133419766

خاصیت سطح ضد میکروبی مس و آلیاژهای آن


نویسنده : Admin تاریخ ارسال : یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۰:۵۳

ظهور مقاومت میکرب ها در برابر آنتی بیوتیک ها جان میلیون ها انسان را تهدید می کند. پس از آزمایش های کلینیکی و آزمایشگاهی بسیار در کشورهای مختلف جهان، ثابت شد که بسیاری از میکروارگانیسم های مقاوم به آنتی بیوتیک، روی سطوح مسی کشته می شوند. . در سال ۲۰۰۸ سطح مس به عنوان اولین ماده جامد ضد میکروبی؛ قارچ کش، باکتری کش و نابود کننده ویروس، توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا) به ثبت رسید.و بیش از ۴۷۹ آلیاژ مس ( جرم مس موجود در آلیاژها حداقل باید ۶۰٪ باشد ) برای حفظ سلامت عمومی به ثبت رسیده است.

نتایج آزمایش ها از این قرار است : سطح مس به طور پیوسته آلودگی باکتریایی را در مدت دو ساعت به ۹۹٬۹ درصد کاهش داده و حتی پس از آلودگی مجدد ، آلودگی کاهش می یابد. سطح مسی بازدارنده شکل گیری و رشد باکتری در طول مدت دو ساعت است.[۱۴] مشاهده شده است که مس با سرعت 8-7 logدر ساعت میکرب ها را می کشد. هنوز هیچ میکروارگانیسمی کشف نشده است که بتواند در تماس با سطح مس مقاوم باشد. مس نه تنها باکتری و عوامل بیماری ویروسی را می کشد بلکه همچنین به سرعت اسید نوکلئیک ماده ژنتیک را نابود می کند و از این روی است که سلول باکتری هیچ شانسی برای موتاسیون و راهی برای ورود به میکرب های دیگر را ندارد، فرآیندی که انتقال افقی ژن - HGT - خوانده می شود. در نتیجه از گسترش نسل بعدی باکتری پیشگیری می شود. سطح مس با نحوه اثر طیف وسیع ضد میکروب، باکتری کش، ضدویروس و قارچ کش است.

برآورد شده است که حدود ۸۰٪ بیماری های عفونی از راه تماس منتقل می شوند. استفاده از سطوح مسی در بیمارستان ها به ویژه در ICU برای دستگیره درها، شیر آب و اهرم سرویس بهداشتی، فلز تخت بیمار، میله میز بیمار، آنژیو کت، محل تماس زنگ ها و چراغ ها، نه تنها چرخه انتقال آلودگی میکربی را مختل می کند بلکه فعالانه خطر مقاومت باکتریایی را کاهش می دهد و مانع شیوع عفونت به دیگران می شود. در یک آزمایش کلینیکی انجام شده با استفاده از سطوح مسی در ICU میزان عفونت های بیمارستانی به میزان ۵۸٪ کاهش یافته است. این استراتژی، در کنار رعایت بهداشت دست ها و اصول بهداشتی معمول می تواند حرکت به سمت نابودی کابوس مقاوم بودن میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک ها باشد.

مقایسه خاصیت ضد میکربی سطوح نقره و مس

خاصیت ضد میکربی نقره ذاتا قوی تر از مس است. اما کارآیی ضد میکربی سطح نقره، تنها در دمای بالا (۳۵ درجه سانتیگراد) و رطوبت بالا (۹۰٪ و یا رطوبت نسبی بیشتر) عمل می کند. در حالیکه، سطح مس در دمای معمولی اتاق (۲۲ درجه سانتیگراد ) و رطوبت عادی(۵۰٪ ) توانایی کشتن ۹۹٫۹٪ میکرب ها را دارد. تا پیش از این مطالعه، نقره برای دمای عادی اتاق که در بیمارستان هم وجود دارد، آزمایش نشده بود. در تحقیق آزمایشگاهی انجام شده در ماه مه۲۰۱۰ روی باکتری MRSA، در بیمارستانی در شهر بیرمنگام، مشاهده می شود که سطح مس با سرعت log 7، در مدت ۷۵ دقیقه، باکتری را نابود کرده است. اما سطوح دارای نقره در مدت ۳۶۰ دقیقه، کارکرد معناداری نداشته اند.

مطالب مرتبط

دسته بندی ها

دسته بندی های مربوط به این نوشته با رنگ نارنجی مشخص شده اند.

اطلاعات تماس

 تلفکس : 32475436-034
  پست الکترونیک : کلیک کنید

 ایران، استان کرمان، شهرستان کرمان

       خیابان 24 آذر

       روبروی کوچه 17

       پلاک 200

       گروه صنعتی رنگین فلز

درباره گروه

گروه صنعتی رنگین فلز فعالیت خود را درسال 1385 در زمینه فروش وتوزیع لوله های مسی و اتصالات وعایقهای حرارتی وبرودتی آغاز نموده ودر سال 1393 به احداث شعبه بندرعباس در زمینه های فوق الذکربه ادامه فعالیت پرداخته است.